Kocaeli’nin En Prestijli Gazetesi
Euro 9,9790
Altın 489,71

Körfezli aile İngiltere’de KALDI

Pandeminin ikinci versiyonu yayılmaya devam ederken, Türkiye’nin İngiltere ve bazı ülkelerle havayolu seferlerini durdurması iddialara göre bu ülkedeki 802 Türk vatandaşının da kalmasına neden oldu

İngiltere’de mahsur kalan ve Körfez’de oturan İlgün ailesi de Gelecek Partisi eski Körfez İlçe Başkanı Fırat Türker vasıtasıyla seslerini duyurmak istediler. Fırat Türker vasıtasıyla gazetemize ulaşan Gönül İlter, yaşam koşullarının kötü olmadığını ama işleri nedeniyle geri dönmeleri gerektiğini, sayıları 802 ‘yi geçen diğer vatandaşların çok zor koşullar altında olduğunu ifade ederek, “Biz Körfez Artalar Mahallesi’nde oturuyoruz. Ben sağlık sektöründe görev medikal alanında görev yapıyorum. İngiltere’ de ablam Özlem Ilgın ile buradaki kız kardeşimizi ziyarete geldik. Geri dönmeye hazırlanırken pandeminin ikinci versiyonu çıktı ve uçuşlarımız iptal edildi. Bizim yaşam koşullarımız iyi ama işlerimiz nedeniyle dönmek zorundayız” dedi.

Dolaylı yollar önerildi

Gönül İlgün, bulundukları bölgede 802 Türk vatandaşı daha olduğunu ve her gün sayıların da arttığını sözlerine ekleyerek, “Diğer ailelerin çoğu zor dudumda, pansiyonlarda, otellerde bekliyorlar. İmza kampanyaları başlatıldı, bu şekilde Türk yetkililere sesimiz duyurmaya çalışıyoruz. Konsolosluğa baş vurduk bize farklı yollardan, Ukrayna, Zagrep üzerinden İstanbul’a ulaşabileceğimizi söylediler. Biz Türk vatandaşıyız, kendi ülkemize kaçak yollar kullanarak girmek istemiyoruz. Her durakta ayrı bir test ve bekleme süresi, bunların maliyeti ile uğraşmak istemiyoruz. Sağlıklıyız ve ülkemizin bizi teste sokup, göndereceği uçaklarla almasını bekliyoruz. Türkiye güçlü bir ülke ve bunu kolayca yapabilir. Sizlerin kanalıyla yetkililere sesleniyoruz, bizi burada bırakmayın” dedi.

İlgün, normal olarak İngiltere’ye gidiş dönüşün 100 pound, dolaylı yollardan gelişin ise 300 pound olduğunu, toplam her durakta test bekleme süresinin günlerce bekleme ve hep yeni ücretler ödeme anlamına geldiğini ifade etti.

07 Şub 2021 - 13:22 - Perde Arkası

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Kocaeli Ses Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Kocaeli Ses Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Kocaeli Ses Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Kocaeli Ses Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

Şaban - millet gitmek istiyor bunlar gelmek istiyor kalın orada burdan bildiriyom işler kesat

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 07 Şubat 22:07

Güvenç TURAN - Çok basit Galatasaray klübü ile irtibata geçin.sizi çok çabuk getirirler.Hatta ambulans uçak bile tedarik ederler.Futbolcuyu getirdiler ya,o da insan siz de insansınız.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 07 Şubat 22:02

İzmitli - Pandemi dönemi ne işiniz var orda millet evden çıkmıyor bunlar İngiltere’ye gitmişler cahiller ordusu

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 07 Şubat 17:58

İzmit Li - Devletine hakaret edenlerin aracılığıyla değil devletin kendisiyle muhatab olsaydınız keşke

Yanıtla . 4Beğen . 1Beğenme 07 Şubat 15:05

Kocaeli Markaları

Kocaeli Ses Gazetesi, Kocaeli ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.